Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83118-module 1 De implementatie van de vernieuwing in de tweede en derde graad Kantoor en Verkoop tweedaags seminarie

Doelstellingen:
  1. inzicht verwerven in aspecten van het implementeren van een nieuw leerplan binnen de school: omgaan met verandering, omgaan met weerstanden, rol van de coördinator in het veranderingsproces, omgaan met het lerarenteam, werken in team, professionalisering van de leraar, belang van de leerling centraal stellen,
  2. inzicht verwerven in het didactisch model van het competentieontwikkelend leren,
  3. inzicht verwerven in recente ontwikkelingen, visies en tendensen binnen de verschillende sectoren (administratie, retail en logistiek)
  4. inzicht verwerven in de organisatie van het werkplekleren als middel om competenties te realiseren
Doelgroep:

Directies en coördinatoren Kantoor bso en Verkoop bso.

De coördinator is een persoon die van de school het mandaat krijgt om het vernieuwingsproces op school te begeleiden). Het betreft één of maximum twee coördinatoren uit elke school die een een 2de en/of 3de graad Verkoop en/of Kantoor bso inricht.

De coördinator of coördinatoren (max. 2) zullen in de periode 2011-2013 het vernieuwingsproces begeleiden.

Aanbieder: Dienst nascholing en internationalisering van het VSKO (DNI) i.s.m. de begeleiders Handel
Inhoud:

Als coördinator op school veranderingen (implementatieproces) begeleiden:

  • Wat houdt het omgaan met verandering in?
  • De rol van de coördinator in het veranderingsproces (wie ben ik als coördinator?)
  • Het omgaan met het lerarenteam tijdens het veranderingsproces: ‘vak’groepwerking, communicatie met alle leraren van de studierichting, leiden van groepen,

Als coördinator zicht krijgen op het nieuwe leerplan, het competetentieontwikkelend leren en evoluties in de sectoren administratie, retail en logsitiek.

Als coördinator het werkplekleren organiseren in samenhang met de aan te leren competenties 

Strategie en methode:
Er wordt gewerkt met voordrachten en reflectiegroepen
Bijkomende info:

De deelnemers brengen het ontwerp van leerplan mee naar de sessies

Programma:

Het volledig uitgewerkte programma is raad te plegen vanaf november 2011.

16 februari:  Als coördinator inzichten verwerven in aspecten van het implementeren van het nieuwe leerplan binnen de school

vanaf 9.30u onthaal en koffie

10.30u: start programma

13.00u: middagmaal

14.00u: vervolg programma

19.00u: avondmaal

’s avonds is er de mogelijkheid tot uitwisseling en netwerking.

Overnachting (voornamelijk in 2 persoonskamers)

17 februari: Als coördinator inzichten verwerven in het didactisch model van het competentieontwikkelend leren

7.30u: ontbijt

9.00u: start programma

12.00u: middagmaal

13.30u: Reflectiegroepen onder begeleiding van de pedagogisch begeleiders

            Er wordt gewerkt in 5 groepen (per bisdom)

16.00u: Afsluiting

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Nieuw

Voorwaarde:

Alle deelnemers nemen vooraf het vernieuwde leerplan door. De sessies zijn enkel nuttig voor coördinatoren van de tweede en de derde graad Kantoor en Verkoop bso.


Voor dit initiatief mogen maximum 5 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 2 februari 2012 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 300,00 Euro
Lesgever: Van Acker Luc
Van Thienen Jos
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Floreal Blankenberge (Inschrijven afgesloten)
Koning Albertlaan 59
8370 Blankenberge (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 16 februari 2012 van 09:00 tot 21:00
    • vrijdag 17 februari 2012 van 07:30 tot 17:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.