Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83123-M06-Ind-2 M06 - Demolab Muzolabs

Doelstellingen:
  • Kennismaken met het nascholingsformaat ‘Muzolabs’.
  • Zich verdiepen in de KORTUA –nascholingsmethodologie
  • Nadenken over het inzetten van muzolabs binnen de structuur van de scholengemeenschap.
Doelgroep:

Coördinerend directeurs en directeurs

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

08.30 – 09.00: Onthaal met koffie

09.00 – 09.15:

  • Welkom en duiding formaat Muzolab (KORTUA-methodologie) door de    projectleider

09.15 – 09.45: Inleiding op het Muzolab door de nascholers

09.45 – 10.40: Demo met leerlingen van het eerste leerjaar

10.40 – 11.00: Pauze

11.00 – 11.40: Leergesprek bij demo door de nascholers

11.40 – 12.30: 

  • Toelichting bij de inhoud en organisatie van Muzolabs met kans tot vragen stellen

Deze sessies zijn opgebouwd volgens de KORTUA-systematiek van Lemoulle.

kadering  - observatie – reflectie – toepassing – uitwisseling - actie 

Bij de start van de sessie krijgen de deelnemers kort maar  krachtig input rond de specifieke doelen of het specifieke aanbod die tijdens het muzolab aan bod zullen komen. Daarbij wordt uitgegaan van het leerplan. Er wordt ook een kijkwijzer toegelicht die zal gebruikt
worden bij de observatie van een groep kinderen. 

Na deze voorbereiding gaat de nascholer aan de slag met een groep kinderen. De deelnemers observeren de activiteit aan de hand van de kijkwijzer en verzamelen informatie. Na de demo volgt een reflectie in de vorm van een leergesprek.

Thema’s van de reflectie zijn: doelgericht werken, leerkrachtenstijl, leerlingenevaluatie en het muzisch proces. 

Na het leergesprek gaan de deelnemers in duo’s aan het werk om het geleerde toe te passen aan de hand van een concrete oefening. 

De suggesties worden uitgewisseld en er worden afspraken gemaakt voor het uitproberen van het geleerde in de eigen klas. 

Aangeboden muzolab:

Demolab Herselt

De draad van Alexander.

Strategie en methode:
  • Interactieve sessie met demonstratie met kinderen en geleide reflectie aan de hand van een kijkwijzer.
  • De deelnemers zijn bereid informatie met elkaar uit te wisselen.
Bijkomende info:
  • De sessie is bedoeld voor coördinerende directeurs en directeurs die willen kennis maken met deze nascholingsformule.
  • De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Sessies: 1 sessie(s)
Kwalificatie:

Nieuw!

Voorwaarde:

Vertrouwd zijn met de visie uit het Leerplan muzische Opvoeding: de muzische domeinen, 21 algemene doelen.


Voor dit initiatief kan je tot en met vrijdag 3 mei 2013 inschrijven en tot en met zondag 5 mei 2013 uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: De Ruysscher Kris
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Ges. Vrije Basisschool (Gemengd) (Inschrijven afgesloten)
M.Gorettistraat 4
2230 Herselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 8 mei 2013 van 09:00 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.