Dit is een nascholing waarbij de inhoud volledig op maat van de school wordt gemaakt, in samenspraak met leraren, directie, de I2O-ondersteuners en de ICT-coördinator.  Waar mogelijk wordt ook de pedagogisch begeleider betrokken
Het traject duurt meestal een volledig schooljaar en bestaat uit:
- Intake met de directie, leraren NW en ICT-coördinator waar het project wordt toegelicht en een planning wordt opgemaakt voor het traject.
 
- Intake met de leraren NW waar verwachtingen en noden geconcretiseerd worden.
 
- De ondersteuningsmomenten werken in 3 fasen: 
 
- Fase1: Sterke ondersteuning van de leraar bij implementatie van ICT-toepassing uit de nascholing, afhankelijk van noden.
 
- Fase2:   Ondersteuning van de leraar bij het zelf aan de slag gaan met analoge toepassingen.
 
- Fase3: Leraren gaan aan de slag met andere toepassingen. Ondersteuning op vraag.
 
- Evaluatie van de klasimplementatie
 
- Indien gewenst ondersteuning bij overleg met collega’s/vakwerkgroep
 
Feedbackmoment met directie, leraren en ICT-coördinator