Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83144-C03-Ind De eigen evaluatiepraktijk geëvalueerd: inzichten rond leerlingenevaluatie binnen muzische opvoeding

Doelstellingen:
  • Verdieping van de visie op leerlingenevaluatie in het algemeen en op procesgerichte leerlingenevaluatie in muzo in het bijzonder.
  • Nadenken over beleidsvoering in de school op het vlak van leerlingenevaluatie.
  • Scenario’s verkennen die kunnen helpen om met het team na te denken over leerlingenevaluatie en de rapportering erover.
Doelgroep:
  • Directeurs en kernteams basisonderwijs
  • Gangmakers muzo
  • Pedagogisch begeleiders basisonderwijs
Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

Er wordt vertrokken vanuit een algemene inleiding rond visie op leerlingenevaluatie. Daarbij komen aan bod:

  • het wezen van evalueren,
  • formatieve en summatieve evaluatie,
  • het evaluatieproces,
  • het rapporteren.

De verheldering en verduidelijking gebeurt aan de hand van voorbeelden uit de muzopraktijk. 

Aan de hand van een kijkwijzer wordt nagegaan hoe het gesteld is met de leerlingenevaluatie in muzo in de eigen school. Vanuit deze oefening wordt nagegaan hoe de kijkwijzer binnen de eigen school gebruikt kan worden.

 

De sessieleider geeft tips en suggesties om met het team te werken rond leerlingenevaluatie in muzo.

Een aantal scenario’s en modellen van rapportering worden besproken. De deelnemers wisselen ervaringen uit met betrekking tot leerlingenevaluatie binnen muzo.

Strategie en methode:

Interactieve sessie ondersteund met PP en syllabus.

Bijkomende info:

De deelnemers brengen mee:

  • Leerplan Muzische Opvoeding VVKBaO (Algemeen deel + deelleerplannen)
  • Hoofdstuk 5 uit de Praktijkmap bij het Leerplan Muzische Opvoeding, VVKBaO. (Indien in het bezit!)
  • Model van leerlijn op basis van de doelen uit het leerplan.*
  • Mijn Muzenplu, overzicht voor de bevraging van de beginsituatie rond het muzische aanbod.*
  • Saveyn,J., Leerlingen evalueren in de basisschool, Wolters PLantyn, Mechelen, 2007. (Indien in het bezit!)
  • Schooleigen modellen van evaluatie- en rapporteringinstrumenten

(*Te downloaden van www.vvkbao.be, leergebieden, muz. opv., modellen. Liefst afdruk in kleur!)

Inschrijven kan tot 5 dagen voor de dag waarop de sessie doorgaat. Toch graag inschrijven vóór 30 juni 2014.

Voor directie en kernteamleden van scholen die inschreven voor MT1, MT2, MT3, MT 4 of MT5 (max. 5 deelnemers/school): € 10 per inschrijving. 

Nascholer

Gabriella De Francesco - gabriella.defrancesco@vsko.be

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtsreeks via deze link.

Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van VSKO.

Sessies: 1 sessie(s)
Kwalificatie:

Coachingsessie

Voorwaarde:

Vertrouwd zijn met het leerplan Muzische opvoeding.


Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 13 oktober 2014 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Lesgever: De Ruysscher Kris
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
DNI_Dienst Nascholing en Internationalisering (Afgelast)
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • dinsdag 14 oktober 2014 van 09:30 tot 13:00 (Afgelast)
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.