Doelstellingen:
Een QR-code kunnen aanmaken en deze kunnen inzetten op een didactische en motiverende manier.
Doelgroep:
Alle geïnterreseerde leerkrachten
Inhoud:
In deze module leer je alles kennen wat je moet weten over QR-codes. Wat zijn ze? Hoe werkt een QR-code? Maar vooral … hoe maak ik zelf een QR-code aan? En welk materiaal kan ik allemaal plaatsen achter zo’n QR-code?
In deze sessie leer je o.a.:
- Een QR-code, wat is dat?
- Een QR-code inlezen op je eigen toestel!.
- Een eigen QR-code aanmaken, wat zijn de mogelijkheden?
- Hoe kan ik een QR-code op een educatieve manier gebruiken?
- ...
Afluitend maak je zelf een educatieve poster aan met als onderwerp ‘QR in de klas!’ die je kunt ophangen in de leraarskamer.
Bijkomende info:
Voor meer info kunt u een e-mail sturen naar greet.vanderbiesen@katholiekonderwijs.vlaanderen.
Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes ga dan naar onze facebookpagina Nascholing ICT of volg @NascholingICT op Twitter.
De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Kent u onze leerboekensite: leerboek.nascholing.be?
Hierop vindt u heel wat klasklare materialen ontwikkeld binnen dit nascholingsproject.
Voorwaarde:
Iedere deelemer neemt idealiter een eigen toestel (smartphone, tablet) mee naar de sessie. De basishandelingen van het toestel moet je eigen zijn.
Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand inschrijven en tot 10 dagen op voorhand uitschrijven.