Aanmelden




Laden…

Even geduld...

9/17/04 mod1b-TM-LB Zin in leren! Zin in leven!, het leerplanconcept toegelicht

Doelstellingen:

Presentatie

Deelnemers:

  • Maken kennis met de krachtlijnen van het leerplanconcept Zin in leren! Zin in leven!
  • Denken na over het waartoe van dit leerplanconcept: Zin in leren! Zin in leven!
  • Denken na over de functies van een leerplan binnen de eigen school.
  • Inhoudelijk verkennen inhoudelijk het ordeningskader, met aandacht voor: ontwikkelvelden en ontwikkelthema’s
  • Maken kennis met het leerplanformaat
  • Verkennen aan de hand van voorbeelden focussen

Teamgerichte reflectiesessie

Deelnemers:

  • Reflecteren op de introductiesessie.
  • Denken na over de impact van het nieuwe leerplanconcept Zin in leren! Zin in leven! op hun praktijk.
Doelgroep:

Lerarenteams op niveau SG of op een andere manier gegroepeerd

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

De komst van het nieuwe leerplanconcept Zin in leren! Zin in leren! laat niemand onverschillig. In functie van een krachtige implementatie is een eerste enthousiasmerende kennismaking uit eerste hand onontbeerlijk. Tijdens deze interactieve presentatie maken de deelnemers kennis met het concept, het ordeningskader, het leerplanformaat en het gebruik ervan in de praktijk.

Aan bod komen:

  • Waartoe leren: Zin in leren! Zin in het leven!
  • Krachtlijnen van het leerplanconcept
  • Inhoudelijke toelichting bij persoonsgebonden en cultuurgebonden ontwikkeling
  • Ontwikkelvelden en hun ontwikkelthema’s
  • Generieke doelen en hun leerlijnen
  • Boomstructuur leerplanconcept: : veld > thema > generiek doel > leerinhoud > leerlijn
  • Focussen binnen Zill: variëren en combineren
Strategie en methode:

Interactieve presentatie voor grote groep SG (2 uur) + eventuele reflectiesessie per school (1 uur)

De deelnemers luisteren actief en passen de inzichten toe tijdens oefeningen met leerplanwaaier.

Bij de reflectiemomenten wordt er gewerkt per school aan de hand van een reflectiewijzer.

Bijkomende info:

De lezing door de nascholer duurt 2 uur. Inleiding op de lezing en de afsluiting van de studiedag zijn in handen van de ingeschreven scholen. Deze inleiding biedt de kans om naar de deelnemers te duiden waarom de scholengroep kiest voor deze toelichting en hoe deze past in een breder plan van aanpak rond de implementatie.

Het verdient aanbeveling om na de lezing een reflectie per team in te bouwen.

Dit zijn de modaliteiten voor deelname aan dit initiatief.

Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

Deze module is teamgericht. je kunt dus niet individueel inschrijven, maar enkel als scholengroep.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 1 sessie(s)
Kwalificatie:

herhaling

Voorwaarde:

De organisator zorgt voor een aangepaste en kwalitatieve accommodatie die toelaat om efficiënt met een grotere groep te werken, met bijzondere aandacht voor een aangepaste geluidsversterking, een voldoende grote projectie die de zichtbaarheid voor alle deelnemers garandeert en Internettoegang

Het onthaal van de deelnemers is in handen van de organisator.

Bij deze sessie ontvangt elke deelnemer een leerplanwaaier. Deze wordt afzonderlijk gefactureerd aan de deelnemende scholen.


Voor dit initiatief moeten minimum 80 en mogen maximum 200 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 10 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 100,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
eigen school (Volzet)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Volzet)
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.